Interview met de eindredacteur van het RTL Nieuws, Marc van Vlijmen

L1000275L1000282

1.Hoe heet u? Marc van Vlijmen.

2.Hoe oud bent u? Ik ben 54 jaar.

3.Bent u getrouwd? Ja.

4.Heeft u kinderen, zo ja hoeveel? Ja, ik heb 2 dochters.

5.Komt u zelf ook op tv? Nee.

6.Wat vind u van de werknemers? Ik ben heel erg trots op de mensen die bij het RTL Nieuws werken.

7.Wie is uw beste journalist? Heb ik niet, maar Jeremy Paxton van BBC Newsnight vindt hij wel erg goed.

8.Is er wel is iets fout gegaan bij het RTL nieuws? Ja, heel vaak.

9.Wat is uw grootste blunder bij het RTL nieuws? Dat ik een onderwerp heb gemist.

10. Heeft u veel geld? Nee.

11. Heeft u huisdieren zo ja welke? Nee, ik heb geen huisdieren.

12.Steunt u goede doelen? Ja, het WNF.

13.Heeft u goed contact met uw werknemers? Ja, heel goed.

14. Zit u op een sport zo ja welke? Ja, op hardlopen.

15.Wie is u beste vriend/vriendin bij het RTL nieuws? Antion Peeters.

16.Hoe groot denkt u dat de studio ongeveer is? Ik schat zeker 1000 vierkante meter.

17. Vanaf wanneer werkt u bij het RTL nieuws? Vanaf 1991.

18. Wat is uw favoriete eten/drinken? Eten Italiaans, drinken bier.

19.Vindt u uzelf grappig? Ja.

20.Wat is uw favoriete kledingwinkel? H&M.

21.Wat vindt u van het weer van vandaag? Het is vandaag wel heel erg koud.

22.Welk journaal is uw grootste concurrent? Het NOS journaal.

23.Waarom is dat uw grootste concurrent? Omdat dat ook een goed journaal is.

24.Wat is het grootste nieuws van vorig jaar? Weet ik niet.

25. Wat is het grootste aantal kijkers dat jullie gehad hebben? 2,5 miljoen kijkers.

26. Wat is het leukste attractiepark waar u ooit geweest bent? De Efteling.

27. Bent u ooit in Disneyland geweest zo ja wat was de leukste attractie? Nee mijn kinderen willen wel heel graag maar ik niet, want ik vind het erg duur.

28.Wat is uw lievelingsfruit? Banaan.

29.Bent u rijk? Nee.

30.Draagt u vaak make-up? Nee.

Geïnterviewd door Isabel, Chloë en Baris.

Geef een reactie

