Mijn ervaring met pesten:

Ik word al 4 jaar lang gepest nu nog steeds. Als je wordt gepest is het enige wat je wilt dat het stopt.
Pesten is niet zeggen dat iemand niet mag mee spelen, dat noem ik buiten sluiten. Pesten is iemand met woorden helemaal van binnen kapot maken, spullen vernielen, dood zwijgen, roddelen of het bekendste, digitaal pesten. Helaas zijn al deze dingen bij mij gebeurt en nog steeds aan de gang het is altijd 1 tegen allen.
Mijn vriendinnen zagen het voor hun ogen gebeuren maar deden er gewoon helemaal niks aan.
Omdat mensen zoveel slechte dingen over me zeggen en om alles me uitschelden ben ik gaan denken dat ze misschien wel gelijk hadden. Misschien was ik wel een nutteloos mens? Ik was gaan denken dat alles altijd mijn schuld was. Als ik het tegen de juf zei werd het pesten erger. De juf deed er niet veel aan. Ze ging tegen de hele klas zeggen; ‘laten we afspreken dat we het niet meer digitaal doen’. Meer zei ze niet. Natuurlijk stopte het pesten niet. Tegen mij zei ze laten we het hier bij houden.
Ik heb een verzorgpaardje waar ik vaak mee ga buiten lopen en waar ik dan alles aan vertel. Ik dicht ook en stop daar veel gevoelens in weg. Ik denk dat het pesten bij mij van binnen altijd een beetje zal blijven, want de woorden die zij zeiden zal ik nooit vergeten. Ik zal jullie die woorden ook besparen.
En als je me vraagt waarom ik werd gepest dan heb ik dit antwoord voor je: ik was mezelf, had mijn eigen dingen, was heel creatief en hield van musicals. Ik kon best goed zingen en hield van paardrijden. Hier was ik heel open over. Ik was gewoon mezelf en ik zou ook zo blijven maar die pesters zijn niet hun zelf, het zijn juist meelopers. Ik heb een hele eigen stijl, zij niet. Daarom pesten zij mij. Ik durf mezelf te zijn. Ze wisten zo ook goed mijn zwakken plekken…

Door Milou

2 thoughts on “Mijn ervaring met pesten:

Geef een reactie

