Moppen

1.50 euro is 50 euro

Armand en Antoinette gaan elk jaar naar de regionale helikopter tentoonstelling en elke keer zegt Armand tegen Antoinette:
“Ik zou toch zo graag eens een vlucht met een helikopter meemaken.”
En elke keer zegt Antoinette hem:
“Ik weet het Armand, maar een helikoptervlucht kost vijftig euro, en vijftig euro is vijftig euro.”

Het volgende jaar zijn ze weer op de tentoonstelling en Armand zegt:
“Antoinette, ik ben nu 85 jaar en als ik nu geen helikoptervlucht doe, heb ik later misschien nooit meer een kans daarvoor.”
Antoinette zegt:
“Die helikoptervlucht kost vijftig euro, en vijftig euro is vijftig euro.”
De piloot hoort hun gesprek en zegt:
“Ik doe jullie een voorstel. Ik neem jullie allebei mee aan boord en indien jullie de vlucht kunt meemaken zonder lawaai te maken is het gratis, maar als jullie één enkel woord zeggen, dan kost u dat 50 euro.”
Armand en Antoinette aanvaarden het voorstel en stappen in de helikopter. De piloot haalt allerlei toeren uit, maar er komt geen enkel geluid vanuit het koppel.

Na de landing richt de piloot zich tot Armand en zegt:
“Ik heb alles geprobeerd om jullie te doen schrikken en ik heb geen enkel woord van jullie gehoord. Ik ben zeer onder de indruk.”
Armand antwoordt:
“Om eerlijk te zijn, ik heb willen roepen toen Antoinette uit de helikopter viel maar vijftig euro is vijftig euro.”

2.Indruk maken

Een oudere man, pas gepensioneerd, is aan het fitnessen in een sportstudio en ziet een mooie vrouw, die ook aan het sporten is. Als de fitnesstrainer langskomt vraagt hij hem:
“Aan welk apparaat zou ik nou de grootste indruk maken op deze mooie vrouw?”
De trainer bekijkt hem van top tot teen en zegt dan:
“Ik zou de geldautomaat op de hoek maar eens proberen.”

3.Geld besparen

Journalist: Drinkt u dagelijks?
Man: Ja.
Journalist: Hoeveel per dag?
Man: rond 3 kratjes vanaf 12.00 uur.
Journalist: Hoeveel kost een kratje?
Man: ongeveer €10,00.
Journalist: En hoe lang doet u dat al?
Man: 15 jaar.
Journalist: Dus een kratje kost €10.00, en u drinkt 3 kratjes per dag, dat kost u dus ongeveer €900 per maand. In een jaar, kost u dat €10.800, correct?
Man: Correct.
Journalist: Als u in 1 jaar €10.800 aan bier besteedt, is dat in 15 jaar ongeveer €162.000; correct?
Man: Correct.
Journalist: Is het wel eens tot u doorgedrongen dat als u de laatste 15 jaar geen bier had gedronken, u voor het geld dat u bespaard zou hebben een Ferrari had kunnen kopen?
Man: Drinkt u?
Journalist: Nooit.
Man: En…. waar staat uwe Ferrari?

4.De nieuwe baas

De nieuwe baas wil luie werknemers eruit zetten. Hij doet zijn ronde in de fabriek en ziet iemand tegen de muur geleund. Hij vraagt:
“Hé, jij daar, hoeveel verdien je per week?”
“400 euro, mijnheer.”
“Goed”, zegt de nieuwe baas, “blijf staan waar je staat.”
Hij snelt naar zijn bureau en keert ijlings terug met enkele bankbiljetten. Hij zegt:
“Neem deze 1.600 euro en ik wil je hier niet meer zien.”
De jongeman neemt het geld aan en maakt zich uit de voeten. Triomfantelijk kijkt de baas naar de werknemers die getuigen waren van het incident en vraagt:
“Kan iemand me vertellen wat die luie kerel precies deed?”
Een klein stemmetje antwoordt:
“Hij wachtte op zijn centen voor de pizza die hij bracht.”

5.De kat

We hadden ons klaargemaakt om te vertrekken naar het oudejaarsfeest. We lieten het nachtlichtje branden, zetten het antwoordapparaat aan, hingen een handdoek over het kooitje van de parkiet en de kat werd buiten gelaten. We belden een taxi en als deze er aan kwam gingen we naar buiten.

Van zodra we buiten kwamen schoot de kat terug naar binnen. We wilden haar niet binnen sluiten daar ze het op de parkiet gemunt had. Mijn vrouw ging al in de taxi zitten terwijl ik achter de kat aan moest. De kat rende de trap op en ik zette de achtervolging in. Mijn vrouw die in de taxi zat te wachten, wilde niet dat de bestuurder wist dat het huis verlaten zou zijn vannacht. Dus vertelde ze de chauffeur:
“Hij is nog even naar boven om mijn moeder een goede nacht te wensen.”

Enkele minuten later zat ik in de taxi:
“Sorry dat het zo lang duurde”, zei ik, “maar die stomme trut had zich weggestopt onder het bed. Ik heb haar met een kapstok moeten porren om haar er onder uit te krijgen. Dan wilde ze weglopen maar ik heb haar bij haar nekvel gegrepen. Dan heb ik haar in een deken moeten draaien om te voorkomen dat ze me zou krabben! Maar ’t is gelukt, ik heb haar met haar dik lijf beneden gekregen en ik heb haar in de tuin gezwierd! Hopelijk kakt ze vannacht weer niet op mijn groenten!”

Er viel een diepe stilte in de taxi…

Door Milou

Geef een reactie

